SEO (Search Engine Optimization) is de laatste periode enorm veranderd. Waar sommige marketeers een aantal jaar geleden de keuze maakten om met allerlei zoekmachine optimalisatie trucjes algoritmes te beïnvloeden om hoog te scoren binnen Google kom je daar tegenwoordig (gelukkig) niet meer zo makkelijk mee weg. De algoritmes van zoekmachines worden steeds intelligenter en werken op een steeds menselijkere manier.

Google loves you, when everyone else loves you first.
Waardevolle content bieden is belangrijker dan ooit. Content die iets bijdraagt aan het leven van jouw doelgroep leidt tot verbondenheid. Een verbondenheid die gebaseerd is op vertrouwen. Vertrouwen draagt bij aan groei van jouw blog en uiteindelijke stijging van jouw bezoekersaantal.
Het is belangrijk om jouw authentieke, eerlijke, persoonlijke verhaal te vertellen. Zonder hierbij jouw doelstellingen uit het oog te verliezen. Iedereen heeft een krachtig verhaal te vertellen. Vertel jouw verhaal op een manier die makkelijk leesbaar is. Het is tegenwoordig niet meer nodig je tekst vol te proppen met keywords. En gelukkig maar, de oude SEO teksten zijn niet prettig leesbaar.
Wat zijn de belangrijkste SEO factoren waar Google naar kijkt?
Google houd rekening met ruim 200 factoren. Maar het meest belangrijke wanneer je een tekst schrijft is om deze voor jouw doelgroep te schrijven. Wat is het probleem van jouw doelgroep? Biedt hier een oplossing voor in jouw blogpost. Wanneer je waardevolle content biedt wordt je beloond door Google. Zorg dat mensen graag jouw content delen. Er is geen trucje, waardevolle content creëren en organisch groeien kost tijd.